Hu
Hu
Blog
Élelmiszeripari konferencia az innovációról
2016-03-15
Mitől csillan fel a beszerzők szeme? Nyilatkoztak a hipermarketek beszerzői, hogy mit várnak el az új termékektől, mitől innovatív számukra egy termék!

Az Élelmiszer szaklap 2015. október végi konferenciáján több élelmiszeripari szereplő előadása mellett több nagy áruházlánc beszerzői beszélgettek arról, hogy mikor tartanak innovatívnak egy terméket, mikor fogják jó szívvel, jó érzéssel bevenni a terméket, jó eséllyel hosszú távon értékesíteni?

A Nielsen előadója, Szűcs-Villányi Ágnes előadásából megtudtuk, hogy végre növekedésnek indult, mintegy 4,3%-os mértékben 2015-ben az élelmiszerek értékesítése. Ennek egy nagyobb szeletét, kb. 40%-át a a diszkontok növekedése tesz ki, ezért ezt a trendet is figyelnünk kell.

Az élelmiszerek esetében a termék életgörbéje 6 hónap és 3 év között van: 6 hónapig tartanak ki a beszállítók azon új termékeknél is, amelyek bevezetése végül nem sikeres, a fogyasztók nem vásárolják, de még a bevált termékeknél is 3 év után valamilyen innovációra szükség van.

Az újítás érkezhet egy új design vagy új megoldás formájában is.

Mindig gondoljunk a vásárlókra- figyelmeztet a Tesco Magyarország beszerzési igazgatója, Pirint János- és segítsük őt eligazodni a rengeteg sok termékek között, így ha arra törekszünk, hogy új termékünket megismerjék a fogyasztók, akkor legalább néhány hónapig lássuk el az "Új" mivoltára utaló címkével, megkülönböztető jelöléssel.

De mit is értenek a beszerzési vezetők igazán innovatív termék alatt?

A Tesco Magyarország beszerzési igazgatója számára innovatív egy új íz, egy új kiszerelési egység vagy pl. egy új megoldás.
A Spar Magyarország beszerzési csoportvezetője, Elek Ágnes hangsúlyozta, hogy a termék jövedelmezősége elsődleges és innovatív termékeknél különösen fontos a jó beszerzőnek az a különös érzéke, hogy meglássa az új termékben, hogy az megmaradhat-e hosszútávon.
Egyetértettek a beszerzési vezetők abban, hogy az új terméknél fontos, hogy adjon hozzá a kategóriához és ne kannibalizálja a másik terméket.
Egyetértettek abban is, hogy az online shopokba már sokkal több termék fér be, mint az áruházaik tömött polcaira és igény van, vagy lenne a részpiacok kiszolgálására is, a mainstreamen kívüli apró igényeknek megfelelő termékek kínálatára is.

Találkozhattunk a konferencián néhány innovatív termékkel is, így megismerhettem az eisberg és a Tokaj Dressing együttműködéséből született, salátákhoz kifejlesztett szilva ízű Tokaj dressinget, az Urbán és Urbán Kft. újítását, a light nápolyit, valamint pl. a byLove csokoládéit.

S hogy mindehhez mit tudnak hozzá tenni a fűszereink? Én úgy láttam, hogy alapvető értékeket.

Az innováció felsorolásánál az első és egyértelmű újdonságnak számító szempont az új íz volt. Márpedig a félkész- és késztermékeknek néhány fűszer megváltoztatásával nemcsak új ízt, de új gasztronómiai élményt, egy másik kultúra ízvilágát mutathatjuk be. A minél szélesebb ízbeli választékra pedig szükség van, egyrészt mert ezek adhatnak hozzá a kategóriához a beszerzők részére, másrészt mert ez a világban is a trend, erről egy korábbi feljegyzésemben is írtam, ahol az 2015-ös ANUGA vásáron ismét megtapasztalt ízvariációkról összegeztem gondolataim. Ez itt olvasható.

Másrészt a künlegesebb fűszereink, vagy különleges termőhelyről származó fűszereink hangsúlyozásával felkethetjük a vásárló érdeklődését, megkülönböztető jelleget adhatunk a terméknek, segítve őt ezzel a vásárlásban. Példaként említeném a kapott Tokaj dressinget, ahol az összetevők között szerepel a "madagaszkári vanília". Ez azonban így csak egy szimpla összetevő, azonban ha fűszerpiaci szereplőként kikérdeznék a véleményem, én azt javasolnám, hogy ide "Bourbon vaníliát", vagy méginkább "eredeti Bourbon vaníliát" írjunk összetevőként, mert ennek így már értéke, különlegessége van, ugyanakkor a madagaszkári vaníliafajta mindig Bourbon vanília, hiszen Madagaszkár a 3 Bourbon-sziget egyike.   

Így, ha új termékek fejlesztésében, új termékarculatban gondolkodnak, szívesen segítünk abban is, hogy a fűszerpiacon mi ma a trend, milyen fűszert vagy új ízt ajánlunk, vagy hogy adott fűszernek milyen különlegességét lehet kiemelni ahhoz, hogy az a marketingjük szempontjából is megjegyezhető legyen.

Mert rejtegetnek még számtalan felfedeznivalót, innovációs lehetőséget a fűszerek is :)



Facebook
Vissza
Kapcsolat Cégről Terméklista Adatvédelmi szabályzat Partnerek Gyik